Sesión de Xogos Populares Galegos para Nenos (Sen Material)
1. A Mariola
Un neno debuxa no chan unha serie de cadrados e ten que saltar a patiño sen tocar as liñas. Se pisa unha liña ou perde o equilibrio, debe volver ao inicio.
2. O Pano
Divídense en dous equipos e cada grupo elixe un neno que correrá para coller un pano imaxinario que o monitor indica. Gana o que regrese ao seu equipo sen ser atrapado polo contrario.
3. O Escondedoiro
Un neno conta ata 20 de costas mentres os demais se agochan. Logo, debe atopalos antes de que cheguen á base. Se alguén logra chegar á base sen ser pillado, salva aos demáis.
4. O Lobo e as Ovellas
Un neno fai de lobo e colócase no centro do espazo de xogo. As ovellas deben cruzar dun lado ao outro sen ser atrapadas polo lobo. O que sexa atrapado convértese en lobo.
5. O Tolaio
Os nenos forman un círculo e un deles corre ao redor intentando pillar a alguén tocándoo antes de que este se sente no seu sitio. Se o pilla, intercambian os papeis.
6. A Cadena
Un neno persegue aos demais. Cando atrapa a alguén, dánse a man e seguen atrapando ata formar unha cadea longa. O xogo remata cando todos están na cadea.
7. O Correpilla
Un neno persegue aos demais. O primeiro que sexa atrapado pasa a ser o novo perseguidor. Pódense establecer "lugares seguros" onde non poden ser pillados.
8. O Salto da Corda (sen corda)
Os nenos finxen que hai unha corda invisible e deben saltala, imitando diferentes formas de salto. Pódense facer retos como saltar a pés xuntos ou a patiño.
9. O Bote-Bote
Un neno conta mentres os demais escóndense. Ao atopalos, deben correr e tocar a base antes ca el. Se chegan primeiro, quedan salvados; se non, quedan eliminados.
10. A Zapatilla por Detrás
Os nenos sentan en roda e un deles deixa unha zapatilla imaxinaria por detrás dalgún outro. Se o descobre, debe correr tras quen lle deixou a zapatilla para atrapalo antes de que este se sente no seu sitio.
11. O Pión (imaxinario)
Cada neno finge lanzar un pión e imita o seu xiro. O reto é manter o equilibrio xirando sobre sí mesmo sen caer nin tocar o chan coas mans.
12. A Roda-Roda
Os nenos danse as mans e xiran en roda cantando unha cantiga. Cando un deles grita "pare!", todos quedan conxelados na posición en que estaban.
13. O Galope do Cabalo
Os nenos corren dando saltos longos imitando cabalos e facendo carreiras. Gana o que chegue primeiro á meta sen saír do "camiño" marcado.
14. A Corda Tesa
Dous nenos simulan suxeitar unha corda invisible a distintas alturas e os demais deben saltala sen tocala. O que a "toque" queda eliminado.
15. A Estatua
Un neno conta de costas e os demais deben moverse. Cando se vira, todos deben quedar como estatuas. Se alguén se move, queda eliminado.
16. O Mar e a Terra
O monitor di "mar" e todos deben saltar cara adiante; se di "terra", deben saltar cara atrás. Se alguén se confunde ou non salta, queda eliminado.
17. A Ola
Os nenos colócanse en liña e deben levantar os brazos en orde para facer unha "ola" perfecta. Pódense engadir variacións como axitar os brazos ou saltar.
18. O Tren
Os nenos forman unha fila e corren simulando un tren, facendo "chu-chu". O monitor indica "máis rápido" ou "máis lento" e deben adaptar o ritmo.
19. O Raposo e as Galiñas
Un neno fai de raposo e tenta roubar os polos que están protexidos pola galiña (outro neno). Se o raposo atrapa a un polo, pasa a ser o novo raposo.
20. O Eco
Un neno di unha palabra ou frase e os demais deben repetila co mesmo ton e intensidade. Pódense engadir variacións como dicila máis alto ou máis baixo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario